کد خبر 1653838
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
روته: بلاروس باید کمک به روسیه را متوقف کند

مارک روته، دبیرکل ناتو از بلاروس خواست از کمک نظامی به روسیه در مقابله با اوکراین دست بردارد.

به گزارش مشرق، روته گفت: همه شواهد نشان می‌دهد که مینسک با زیرساخت، با قلمرو، و با هزینه مردم بلاروس از روسیه در اقدام نظامی حمایت می‌کند.

وی مدعی شد بلاروس به وضوح این کار را از موضع قدرت انجام نمی‌دهد؛ و این بدان معناست که کمک به روسیه به کشور آسیب می‌زند. این به شما کمک نمی‌کند. این کشور به پوتین در اقدام نظامی علیه اوکراین کمک و حمایت می‌کند و این باید متوقف شود.

دبیرکل ناتو افزود، اما بدیهی است که این کار باید توسط بلاروس، سیاست و مردم بلاروس انجام شود. زیرا رئیس جمهور شما این حمایت را از موضع ضعف ارائه می‌کند.

پیشتر، الکساندر بورتنیکوف، مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه FSB، طی سخنرانی در نشستی در آستانه، اعلام کرد غرب به دنبال این است که نبرد را فراتر از اوکراین ببرد و منطقه خود را به بلاروس و مولداوی گسترش دهد.

بلاروس ماه گذشته اعلام کرد که اوکراین علیه آن سیاست‌های تهاجمی اتخاذ کرده و بیش از ۱۲۰ هزار سرباز خود را در مرز دو کشور مستقر کرده است. در پاسخ، لوکاشنکو اعلام کرد که یک سوم ارتش بلاروس را به همراه هواپیماهای نظامی و برخی تجهیزات دیگر به مرز فرستاده است.

بلاروس همچنین می‌گوید اوکراین در جریان حمله به منطقه کورسک در غرب روسیه حریم هوایی این کشور را نقض کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۷
    0 0
    همان اول جنگ که کیف را محاصره کرده بودی بایستی اشغال و کل اوکراین را تحت کنترل خودت و با گماشتن حکومت زیر نظر خودت در اوکراین اقدام می کردی !؟!؟ الان تا به روسیه هشدار می دهند از تصرف شهر های اوکراین خودداری می کند و ضعف در برابر ناتو باعث‌جری تر شدن غرب شده
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۷
      0 0
      یک نظر از ننه ناپلئون !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس